Bowers & Wilkins Nautilus: 30. výročie slávnych reproduktorov
Ikona, legenda a inšpirácia pre mnohých audiofilov oslavuje. Špičkový model Nautilus od britského odborníka na H-iFi sa už 30 rokov vyrába v továrni vo Worthingu. Ručne a na objednávku, takže ide o naozaj jedinečný produkt.
Na počesť tohto míľnika v Bowers & Wilkins vytvorili špeciálny pár reproduktorov Nautilus s dramatickou lakovanou povrchovou úpravou Abalone Pearl. Perleť je dokonalou voľbou na slávnostnú príležitosť a navyše je to sfarbenie vnútornej strany ulity morského mäkkýša, ktorý bol veľkou inšpiráciou práve pre tento reproduktor. Aj naďalej zostávajú k dispozícii štandardné farebné prevedenia Midnight Blue Metallic (metalická polnočná modrá), strieborná a čierna. Za príplatok dokonca máte možnosť farebnej povrchovej úpravy podľa vašich preferencií.
Perleťová novinka je hlavnou hviezdou videa(v angličtine), ktoré zákazníkom priblíži príbeh zrodu modelu Nautilus. Vďaka videu máte možnosť aspoň nazrieť na remeselnú zručnosť, ktorá sa podieľa na výrobe každého páru. Vo výslednom produkte nesmie chýbať ani kus vášne pre Hi-Fi. Fascinujúci futuristický dizajn mal tiež nesmierny vplyv na audio svet. Nautilus je a vždy bol jedinečným výsledkom nespútaných ambícií a skutočne originálneho nekonvenčného myslenia "mimo škatuľky" (out of box), čo dokonale vystihuje filozofiu značky.
To, že Nautilus je aj 30 rokov po svojom uvedení na trh stále vizuálne najzaujímavejším reproduktorom, svedčí o prelomovej vízii zakladateľa spoločnosti, Johna Bowersa, ktorý projekt inicioval krátko pred svojou smrťou. Hlavný inžinier, Laurence Dickie jeho odkaz napokon aj zrealizoval. Ústrednou myšlienkou bolo vytvoriť reproduktor, ktorý by neznel ako reproduktor. Tak jednoduché a zároveň nesmierne náročné. Výsledný produkt vznikal podobne ako prototyp automobilu. Cieľom radikálneho päťročného projektu bolo preskúmať, koľko negatívnych ruchov z reproduktorovej sústavy by sa dalo odstrániť s pomocou inovatívneho dizajnu.
Nastala hotová revolúcia v konštrukcii reproduktorov, ktorá zaviedla koncept odporovej trubice s exponenciálne zužujúcim sa priemerom. Pre pásmo nižších frekvencií má trubica dĺžku až neuveriteľných 4,5 metra. Dosť priestoru sa ušetrí vďaka tvaru, ktorý pripomína ulitu. Trubica neskôr získala ocenenie Queen's Award for Innovation a bola len jedným z mnohých prelomových objavov, vyvinutých práve pre projekt Nautilus. Vzhľadom na rok uvedenia na trh sú výnimočné aj hliníkové meniče. Ak spomenieme ešte vlajkovú loď v podobe modelu 801, ktorý je obľúbenou voľbou profesionálov v hudobnom priemysle, potom dostaneme 2 najhlavnejšie a najinovatívnejšie produkty, ktoré preslávili značku Bowers & Wilkins.
Paradoxom je, že v spoločnosť posunula štandardy v oblasti automatizovanej výroby audiofilských reproduktorov, no Nautilus sa až dodnes stále vyrába ručne. Samotná stavba jednej reproduktorovej skrine trvá viac ako týždeň, a to ešte pred brúsením, lakovaním, alebo leštením. Niet divu, že dopyt po systéme neustále prevyšuje ponuku.
Súčasný prezident spoločnosti, Dave Sheen uviedol, že model je naďalej jednou z priorít portfólia značky, keďže aj po troch desaťročiach patrí medzi najvýnimočnejšie audio zariadenia. Čakacia lehota sa v súčasnosti pohybuje okolo 2 rokov. Ak sa zaujímate o posluch reproduktorov, alebo o viac informácií kontaktujte našich predajcov .